آیا می توان مستقیما به phpMyAdmin بدون ورود به cPanel لاگین شد؟

متاسفانه خیر. این امکان وجود ندارد. برای لاگین کردن به phpMyAdmin باید اول به cPanel وارد شوید سپس بر روی آیکون phpMyAdmin در قسمت Database ها کلیک کنید.

 

کارکردهای عمده phpMyAdmin:

دیدن اسکرین صفحه اصلی در صفحه اصلی phpMyAdmin گزینه هایی مانند Collation،Language و Font Size وجود دارد. در اینجا همچنین لینکهایی هم به Documentation، wiki و homepage رسمی برای phpMyAdmin وجود دارد.

 

انتخاب دیتابیس

برای دیدن ساختار دیتابیس شما صرفا کافیست که بر روی نام دیتابیس در ستون سمت چپ صفحه اصلی کلیک کنید.یا اینکه می توانید بر روی تب دیتابیسها در بالای اسکرین کلیک کنید.با کلیک بر روی نام دیتابیس، ساختار دیتابیسها نمایش داده می شود.این ساختار نامهای table  اختصاصی ای که دیتابیس شما را می سازد، نشان می دهد.

 

جستجوی دیتابیس

وقتی که شما دیتابیس را انتخاب کردید، بر روی اولین آیکون (browse) کلیک کنید.browse سطرهای اطلاعات را در دیتابیس نشان می دهد. در اینجا همچنین لینکی وجود دارد به نام: Create PHP Code.برای رفتن به سطرهای data ها ممکن است لازم باشد که بر روی گزینه or کلیک کنید یا شماره صفحه را از منوی کشویی انتخاب کنید.


Modify / Delete کردن یک داده در دیتابیس

برای ویرایش داده در دیتابیس، نخست database را به همان ترتیب که در بالا ذکر شد، browse کنید. در قسمت سمت چپ هر data آیکونی به شکل مداد وجود دارد. برای ویرایش داده در این سطر بر روی ایکون مداد کلیک کنید و در صورتی که مایل به حذف سطر هستید بر روی گزینه X قرمز (نزدیک آیکون مداد )  کلیک کنید.


اضافه کردن یک داده در دیتابیس

برای وارد کردن داده در دیتابیس، نخست database را به همان ترتیبی که در قبل گفته شد browse کنید . هنگامی که در tableی هستید که می خواهید یک سطر دیتا را وارد کنید بر روی تب Insert در بالای صفحه کلیک کنید. ارزشهایی را که نیاز دارید وارد کنید و سپس بر روی GO کلیک کنید.


Import یا Export کردن یک دیتابیس

از داخل phpMyAdmin می توانید دیتابیسی را که کوچکتر از 50 مگابایت باشد را import یا export کنید. اگر دیتابیس شما 50 مگابایت یا بیشتر می باشد این فرایند می تواند به جای phpMyAdmin از طریق SSH کامل شود.برای اطلاعات بیشتر در مورد importi یا export کردن دیتابیس از طریق SSH اینجا کلیک کنید.


خالی کردن table ها:

Empty استفاده می شود تا تمام سطرهای یک table حذف شود.Empty بر روی Drop تاثیر سریعتری دارد.


Drop :

حذف یک Table کامل می باشد.تمام سطها، ایندکس ها و ... حذف خواهند شد. برای empty کردن یا drop کردن یک Table ابتدا نام دیتابیس را انتخاب کنید و سپس هر Table را که خواستید empty یا drop کنید را تیک بزنید.


دیدن فرایندهای MySQL :

شما می توانید فرایندهای فعلی MySQL را با انتخاب تب Process در صفحه اصلی phpMyAdmin ببینید.


دیدن وضعیت سرویسهای MySQL :

از صفحه اصلی phpMyAdmin می توانید بر روی تب Status کلیک کنید و وضعیت MySQL را بر روی سرور ملاحظه کنید. در اینجا می توانید server uptime  و اطلاعات دیگر را ملاحظه کنید.


نمایش متغیرهای سرور:

گاهی ممکن است لازم باشد بدانید که چه تنظیماتی برای MySQL سرور باید انجام شود.برای دیدن این اطلاعات کافی است بر روی تب Variables از صفحه اصلی phpMyAdmin کلیک کنید. این ارزشها برای سرور تنظیم شده اند و متاسفانه قابل modify کردن نیستند.

آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

 پرینت این مقاله

در همین زمینه

Hacking Attempt چیست؟

هر چند که ما برای fix کردن هرگونه مشکلات مربوط به شبکه ، سیستم و آسیب پذیری های نرم افزار...

اگر خریدی بیش از یک بار در پنل کاربری من ثبت شود،برای حذف آن چه مراحلی را باید انجام دهم؟

می توانید موارد را از طریق ایمیل info@sefaresh.info با واحد مربوطه در میان بگذارید.

Rebuild Tree چیست؟

هر وب هاست سرور shared شامل میلیونها فایل هست.دادن مقدار ترافیک به یک سرور shared گاهی...

اگر بیش از مقدار فضای تعیین شده برای هاست، استفاده شود چه اتفاقی می افتد؟

هاست شما به طور موقت suspend خواهد شد تا در مرحله بعدی یا فایلهای اضافی خود را از روی هاست پاک...

چرا شما سرورهایتان را وسط روز update می کنید؟

ما کاربرانمان را از طریق ایمیل از هر گونه تعمیر و نگهداری ای که ممکن است باعث down شدن سرور شود،...